Daling autoverkopen Peugeot Citroen beperkt
Peugeot Citroën heeft over 2009 de verkopen beperkt zien dalen. Dat meldt de Franse autoproducent vandaag. Ondanks dat de auto-industrie vorig jaar flink te lijden had onder de financiële crisis, verkocht het concern 3,19 miljoen auto’s. Dat is 2,2 procent minder dan een jaar eerder, maar beter dan de 3,5 procent daling van de markt. Het marktaandeel van Peugeot Citroën steeg hierdoor naar 5,1 procent. Ook op de Europese markt was er sprake van een toename van het marktaandeel, tot 13,7 procent.
Einde sloopregeling drukt marktherstel Europa
Peugeot Citroën gaat voor dit jaar uit van herstel, waarbij Europa een uitzonderling zal zijn. Het einde van de sloopregelingen drukt hier waarschijnlijk het herstel. Door het einde van deze regeling verwacht Peugeot Citroën dat de afname van de Europese autoverkopen tot 10 procent lager kunnen uitvallen in 2010.
Door: Sanne Rolsma, ABM Financial News.
[email protected] of +31(0)50-711 39 93