Dochter Aegon ziet goede kansen in Mexico
Argos Aegon, voorheen bekend als Seguros Argos wil met een nieuwe naam en een nieuwe strategie Mexicanen een alternatief bieden voor de levensverzekeringen die zij nu veelal in het buitenland afsluiten, illegaal. Dat zegt bestuursvoorzitter van de Mexicaanse verzekeraar, Jesus Escartin, vandaag in een interview met Dow Jones Newswires. “We zijn het bedrijf aan het herfocussen,” aldus Escartin. Het aanhalen van de banden met Aegon, dat voor 49 procent eigenaar is van de Mexicaanse verzekeraar, is daarbij een belangrijke doelstelling, zo blijkt uit het interview.
In het tweede kwartaal van 2010 lanceert Argos Aegon een nieuw levensverzekeringsproduct dat zich richt op de welvarende consumenten die nu hun verzekering in het buitenland afsluiten. Argos zou circa 500 miljoen pesos (27,5 miljoen euro) aan premies kunnen verdienen aan deze groep consumenten, zo rekent de bestuursvoorzitter aan Dow Jones voor.
Door: Sanne Rolsma, ABM Financial News.
[email protected] of +31(0)50-711 39 93