Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

New York Times gaat over tot betaalde website

New York Times gaat over tot betaalde website
20 jan 2010 om 15:49

De New York Times start in 2011 met een betaalmodel voor zijn website. De bedoeling is dat bezoekers van de website zich registreren waarna vervolgens een aantal artikelen gratis mogen worden bekeken. Wanneer dit aantal is overschreden dan moet de bezoeker voor het kunnen bekijken van nieuwe artikelen betalen. Betaling vindt niet plaats per opgevraagd artikel, maar is een vast bedrag waarna onbeperkt toegang wordt verleend. Hoe veel dit gaat kosten is nog niet bekend. De New York Times hoopt op deze wijze een geldstroom naast de advertentie-inkomsten te genereren. Maandelijks trekt de website meer dan 17 miljoen bezoekers uit alleen al de Verenigde Staten.

 

Advertentiemodel

Een groot aantal nieuwsdiensten is op zoek naar een alternatief model nu advertenties niet langer genoeg opbrengen. Inmiddels is in het Verenigd Koninkrijk door een (kranten)uitgever reeds een proef gestart waarbij bezoekers inderdaad moeten betalen voor het bekijken van bepaalde content. De verwachting is dat wanneer eenmaal een aantal grote websites overgaan tot een betaalmodel, ook andere sites zullen volgen. Experts twijfelen er echter aan of sites volledig achter een betaalmodel zullen verdwijnen. Zij denken meer aan modellen waarbij de eerste paar bezoeken gratis zijn of waar de lezer een deel van het artikel vrij kan inzien en waarbij voor de achttergronden of het archief betaald moet worden.

 

Door: Robert du Bois, ABM Financial News.
[email protected] of +31(0)50-711 39 93

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.