Omzet BMW in 2009 met 5 procent afgenomen.
BMW heeft vandaag bekendgemaakt dat de omzet in 2009 met bijna 5 procent is afgenomen. De omzet bedroeg in 2009 net geen 51 miljard euro. Dit was voornamelijk het gevolg van een lagere vraag. De Duitse automaker verkocht in 2009 ruim 10 procent minder auto’s dan in dezelfde periode een jaar eerder. Voor 2010 verwacht BMW dat de verkopen weer toe zullen nemen, het bedrijf gaat uit van een verkoop van meer dan 1,3 miljoen auto’s.
Van het merk BMW werden bijna 1,1 miljoen auto’s verkocht, wat 11,1 procent minder is dan een jaar eerder. Hiermee blijft het autoconcern wel het best verkochte premium-merk in 2009. Het concern gaat ervan uit dat de gevolgen van de economische crisis de autobranche nog zullen beïnvloeden, maar BMW vestigt zijn hoop op het economische herstel in vooral de opkomende markten en de ontwikkeling van nieuwe modellen. Op 17 maart zal de automaker de volledige jaarcijfers publiceren.
Door: Roos Toering, ABM Financial News.
[email protected] of +31(0)50-711 39 93