Brand New Day daagt verzekeraars uit
Sinds dit jaar is Nederland een nieuwe verzekeraar rijker, Brand New Day. De onderneming wil een alternatief bieden voor de gevestigde orde op de verzekeringsmarkt. De mensen achter Brand New Day zijn Kalo Bagijn en Thierry Schaap, zij waren eerder al verantwoordelijk voor de oprichting van Binck , dat inmiddels beursgenoteerd is en de grootste online broker van Nederland. Bagijn en Schaap denken dat nu het juiste moment is om een nieuwe verzekeraar in de markt te zetten.
Scherpe tarieven
De scherpe tarieven van Brand New Day zullen velen aanspreken, de verzekeraar zegt 0,5 procent aan kosten in rekening te brengen waar de norm momenteel 2,5 procent is, maar de nieuweling rekent er vooral op dat mensen zullen overstappen uit onvrede met hun huidige verzekeraar. De mensen voelen zich slecht behandeld, zo stelt Brand New Day, jarenlang werden zij als een nummer behandeld door hun verzekeraar en achteraf bleek ook nog eens dat torenhoge provisies in rekening werden gebracht (woekerpolis). In dit klimaat rekent de verzekeraar op korte termijn een sterke positie op de verzekeringsmarkt te kunnen verwerven. Belangrijk hierin is dat mensen gebruik kunnen maken van de overstapservice van Brand New Day, waardoor veel administratieve rompslomp wordt voorkomen.
Door: Robert du Bois, ABM Financial News.
[email protected] of +31(0)50-711 39 93.