TMG ziet 2010 duidelijk beter uitkomen dan 2009
Telegraaf Media Groep rekent voor 2010 over een aanzienlijk beter resultaat. Ondanks 4 procent lagere opbrengsten denkt CEO Ad Swartjes dat het genormaliseerde bedrijfsresultaat "aanzienlijk" hoger zal uitkomen dan in 2009. Dit is te danken aan kosteningrepen en reorganisatiemaatregelen, aldus het mediaconcern.
Het genormaliseerde bedrijfsresultaat komt naar verwachting op meer dan 60 miljoen euro uit bij een omzet van 590 miljoen euro. In 2009 was dit 49 miljoen euro om 612 miljoen. De marge verbetert daarbij van 8,1 naar 10,0 procent.
Oplages en advertenties
De oplage-inkomsten daalden licht en de advertentie-inkomsten stonden onder druk, aldus de topman. Dit laatste werd voor een deel gecompenseerd door de groei van de online-inkomsten.
Vooruitzichten 2011
Voor 2011 rekent TMG op stabiele oplage-inkomsten waarbij het de vraag is of de advertentie-inkomsten herstellen. Aan de kostenkant krijgt TMG afgezien van inflatie te maken met het doorwerken van CAO-verhogingen, hogere papierprijzen, hogere pensioenlasten en verdere kostenreducties waaronder die van de samenwerking met Wegener en NDC bij de dagbladdistributie. De omzet komt vermoedelijk licht hoger uit en de marge verbetert.
Door: Max Steenwijk, ABM Financial News.
[email protected]
Amsterdam: +31(0)20-845 40 59
Groningen: +31(0)50-711 39 93