C1000 wint marktaandeel na goed 2011
Supermarktketen C1000 heeft in 2011 een omzetstijging van 8,5 procent geboekt en komt uit op een omzet van 4 miljard. De hogere omzet wordt gerealiseerd door het ombouwen van 37 voormalige Super de Boer winkels naar het nieuwe C1000 Rood en een stijging van het marktaandeel over 2011 met 0,6 procentpunt naar 12,1 procent. Volgens directievoorzitter Tom Heidman heeft C1000 in de kerstperiode marktaandeel gewonnen. In december was het marktaandeel voor C1000 zelfs 12,4 procent.
Op 23 november vorig jaar heeft Jumbo overeenstemming bereikt met CVC Capital Partners over de acquisitie van C1000. Deze transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2012 worden afgerond. Samen met C1000 telt Jumbo Groep Holding meer dan zevenhonderd winkels, heeft het een omzet van circa 7,5 miljard euro en een marktaandeel van rond de 23 procent. Daarmee is Jumbo na Ahold de tweede supermarktketen van Nederland.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78