Winkelopeningen stuwen omzet Hennes & Mauritz
Hennes & Mauritz heeft in het afgelopen boekjaar de omzet met 10 procent zien stijgen nadat de Zweedse modeketen 304 nieuwe winkels opende in met name China en Amerika.
H&M meldde over het gebroken boekjaar dat eindigt op 30 november 2012 een omzetgroei van 11 procent naar 120,799 miljoen Zweedse kroon (14 miljard euro). Op vergelijkbare basis, exclusief winkelopeningen, bedroeg de groei een procent.
Volgens bestuursvoorzitter Karl-Johan Persson presteert H&M goed in uitdagende marktomstandigheden en wint het bedrijf marktaandeel.
De nettowinst steeg met 7 procent naar 16,9 miljoen SEK. De winstmarge liep fractioneel terug van 60,1 naar 59,5 procent.
Het afgelopen kwartaal realiseerde het bedrijf een winst per aandeel van 3,19 SEK. Analisten gepolst door persbureau Bloomberg hadden iets lager ingezet op 3,14 SEK per aandeel.
H&M wil dit jaar netto 325 winkels toevoegen aan het bestand van meer dan 2.800 vestigingen. Het leeuwendeel van de expansie vindt plaats in Amerika en China.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78