Minder omzet voor L`Oreal
L’Oréal heeft in de eerste zes maanden van 2014 bij een lagere omzet toch meer winst weten te boeken. Dit maakte de Franse cosmeticagigant donderdag nabeurs bekend.
In Amerika ondervond L’Oréal tegenwind voor haar consumentenlijn. Verder sprak de cosmeticafabrikant van een vertraging in de nieuwe markten, maar deed Europa het juist solide.
L’Oréal zag de omzet in de eerste jaarhelft dalen van 11.342 miljoen euro naar 11.175 miljoen euro. De identieke omzet steeg daarentegen met 3,8 procent, waarbij het tweede kwartaal zelfs goed was voor een stijging van 4,1 procent.
Het operationeel resultaat was over het eerste halfjaar met 2.029 miljoen euro slechts een fractie hoger dan de 2.206 miljoen euro een jaar eerder en de nettowinst liep met 1,5 procent op naar 1.735 miljoen euro.
Voor heel 2014 liet L’Oréal een zelfverzekerd geluid horen. Ondanks de onzekere omstandigheden verwacht de cosmeticagigant beter dan de markt te presteren met opnieuw een identieke omzetgroei, een hogere winstgevendheid en een stijging van de winst per aandeel.
Op een rode Franse beurs eindigde L’Oréal donderdag 1,3 procent lager.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78