Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

Update: Elsevier verkocht aan New Skool Media

Update: Elsevier verkocht aan New Skool Media
8 jan 2016 om 10:40

Reed Business Nederland heeft alle uitgeefactiviteiten van Elsevier Weekblad en BeleggersBelangen aan New Skool Media verkocht. Dit maakte Reed, onderdeel van het beursgenoteerde RELX, vrijdag bekend.

 

Alvorens de verkoop kan worden afgerond, zullen nog wel de gebruikelijke overlegprocedures met de ondernemingsraden van Reed Business Nederland en New Skool Media, en met de Redactieraad en de Redactievergadering van Elsevier Weekblad worden doorlopen.

 

De verkochte activiteiten zullen worden ondergebracht in een nieuwe entiteit genaamd ONE Business. Hierin zal New Skool Media een meerderheidsbelang krijgen en Reed Business Nederland een minderheidsbelang.

 

De verkoop is een gevolg van de steeds verdere focus van Reed op het leveren van data- en informatieoplossingen voor professionele doelgroepen in verschillende internationale markten. Dit betekende dat Reed zich uit de consumentenmarkt wil terugtrekken met de genoemde uitgeefactiviteiten.

 

New Skool Media is juist een uitgeef- en mediabedrijf met een focus op de Nederlandse consumentenmarkt, waardoor Elsevier en BeleggersBelangen hier volgens Reed "goed" passen. Onderdeel van de verkoop is ook beleggerswebsite beurs.nl.

 

Alle 106 medewerkers die nu nog in dienst zijn van Reed Business Nederland treden in dienst bij New Skool Media. 

 

Het portfolio van de koper bestaat uit merken als delicious, Zin, KIJK en Vorsten. De uitgever ging van start na een buy-out van 19 titels van Sanoma Media Netherlands en is sinds september 2014 operationeel. In het eerste boekjaar werd een nettowinst van 1 miljoen euro gerealiseerd.

 

"Enthousiasme en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af", aldus New Skool Media over dit positieve resultaat in het eerste jaar. Daarbij kampte de uitgever afgelopen jaar ook nog met opstartkosten.

 

Voor het lopende boekjaar rekent New Skool Media wederom op een stijging van omzet en resultaat.

 

RELX Group is van plan om de merknaam Elsevier exclusief te verbinden aan de wetenschappelijke, technische en medische activiteiten, om zo "verwarringsrisico" te voorkomen.

 

Update: om meer informatie toe te voegen.

 

Door: ABM Financial News.
[email protected]
Redactie: +31(0)20-262 29 78

 

© Copyright ABM Online Solutions B.V.. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Online Solutions B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.