Mediahuis investeert ook in Wayne Parker Kent

Redactie ABM Financial News - 15 mei 2017, 21:13

Belangname bevestigt digitale ambitie Vlaamse uitgever in Nederland.

(ABM FN-Dow Jones) Mediahuis tekent in op een kapitaalverhoging van het Amsterdamse digitale mediabedrijf Wayne Parker Kent. Dat maakten de bedrijven maandag bekend.

De Belgische uitgever blijft daarmee investeren in Nederlandse media na het overnamebod op de Telegraaf Media Groep. 

De omvang van de investering werd niet bekendgemaakt.

Met de kapitaalverhoging wil het digitale bedrijf een begin maken met zijn internationale groeiplannen. 

Wayne Parker Kent ontwikkelt online mediamerken. Het bedrijf, dat zijn naam ontleent aan de alledaagse alter ego's van superhelden Batman, Spiderman en Superman, publiceert onder andere online modeglossy NSMBL.nl, culinair magazine Culy.nl en het digitale damesblad Famme.nl.

"Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken", stelde CEO Gert Ysebaert van Mediahuis. De topman zegt bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie te herkennen die Mediahuis zelf ook koestert.

"Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken", aldus CEO Slaven Mandic van Wayne Parker Kent. "Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt."

Mediahuis bereikt dagelijks 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten en verkoopt 760.000 kranten per dag. Het bedrijf geeft in België de kranten De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen uit  en in Nederland NRC Handelsblad en nrc.next uitgeeft. 

Eerder deze maand kreeg Mediahuis toestemming van de Autoriteit Consument & Markt voor de overname van TMG, in een consortium met de grote TMG-aandeelhouder Van Puyenbroeck. Daardoor zouden ook dagblad De Telegraaf en diverse Nederlandse regionale dagbladen in dezelfde handen komen, evenals digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en verschillende radiozenders. 

Er zou volgens de ACM toch voldoende concurrentie overblijven op de Nederlandse mediamarkt, onder andere van de krantenuitgeverij de Persgroep en internetgiganten zoals Google en Facebook. 

Omdat lezers en adverteerders steeds vaker naar online-media gaan, richt ook de toezichthouder zich steeds meer op de concurrentieverhoudingen in de online-markt. 

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Nieuws

Wall Street op koers voor groene opening

Beleggers consolideren voorafgaand aan notulen Fed.

29 minuten geleden - Lees verder

Shell rondt verkoop belang in SADAF af

Opbrengst 820 miljoen dollar.

29 minuten geleden - Lees verder

Amerikaanse woningbouw omlaag

Ook minder bouwvergunningen afgegeven in juli.

33 minuten geleden - Lees verder

Ghelamco probeert nogmaals opdracht Eurostadion binnen te halen - media

Toekenning zou goed nieuws zijn voor bouwer BAM.

34 minuten geleden - Lees verder

Beursblik: solide resultaten NN Group verwacht

Resultaten voor het eerst inclusief Delta Lloyd.

39 minuten geleden - Lees verder
Meer nieuws »

Gerelateerde fondsen

Naam Laatste Rend. Verschil Slot
TELEGRAA... toevoegen aan uw watchlist 5,71 0,18% 0,01 5,70