Nestle zet Amerikaans snoeptak in etalage

Redactie ABM Financial News - 16 juni 2017, 07:48

Activiteiten goed voor jaaromzet van bijna miljard frank.

(ABM FN-Dow Jones) Nestlé wil zijn Amerikaanse snoeponderdeel van de hand doen. Dit maakte het Zwitserse bedrijf donderdag bekend.

De activiteiten, bekend van snoeprepen zoals Butterfinger, Baby Ruth en Crunch, behaalden in 2016 een omzet van circa 900 miljoen Zwitserse frank, circa 922 miljoen dollar. De onderdelen zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van Nestlé in Amerika. Het groeimerk Toll House, vooral bekend van koekjes, wordt niet verkocht.

De Zwitsers onderzoeken strategische mogelijkheden voor de activiteiten, waaronder dus een mogelijke verkoop. Nestlé verwacht dit jaar nog een beslissing te zullen nemen over de toekomst van de Amerikaanse snoeptak.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Nieuws

Beursupdate: AEX op Wall Street

Alle aandelen lager.

Gisteren - Lees verder

Wall Street sluit lager

Google en Facebook opnieuw onder druk.

Gisteren - Lees verder

Wall Street koerst op verlies

Google en Facebook opnieuw onder druk.

Gisteren - Lees verder

Olieprijs strekt winstreeks uit tot vier dagen

Speculanten op lagere olieprijs schrikken van cyberaanvallen

Gisteren - Lees verder

Aandeelhouders stemmen 8 augustus over nieuwe bestuurders ABN AMRO

Clifford Abrahams en Tanja Cuppen worden voorgedragen.

Gisteren - Lees verder
Meer nieuws »

Gerelateerde fondsen


Er zijn geen aandelen gerelateerd aan dit item.