Nestle zet Amerikaans snoeptak in etalage

Redactie ABM Financial News - 16 juni 2017, 07:48

Activiteiten goed voor jaaromzet van bijna miljard frank.

(ABM FN-Dow Jones) Nestlé wil zijn Amerikaanse snoeponderdeel van de hand doen. Dit maakte het Zwitserse bedrijf donderdag bekend.

De activiteiten, bekend van snoeprepen zoals Butterfinger, Baby Ruth en Crunch, behaalden in 2016 een omzet van circa 900 miljoen Zwitserse frank, circa 922 miljoen dollar. De onderdelen zijn goed voor circa 3 procent van de totale omzet van Nestlé in Amerika. Het groeimerk Toll House, vooral bekend van koekjes, wordt niet verkocht.

De Zwitsers onderzoeken strategische mogelijkheden voor de activiteiten, waaronder dus een mogelijke verkoop. Nestlé verwacht dit jaar nog een beslissing te zullen nemen over de toekomst van de Amerikaanse snoeptak.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

Nieuws

Consumentenvertrouwen fractie hoger

Vertrouwensindex naar 26.

16 minuten geleden - Lees verder

Beursagenda: macro-economisch

Wachten op inkoopmanagersindexen.

21 minuten geleden - Lees verder

Beursagenda: buitenlandse fondsen

Cijferseizoen loopt op zijn eind.

23 minuten geleden - Lees verder

Beursagenda: Belgische bedrijven

Redelijk gevulde agenda.

25 minuten geleden - Lees verder

Beursagenda: Nederlandse bedrijven

Cijferseizoen op zijn laatste benen.

26 minuten geleden - Lees verder
Meer nieuws »

Gerelateerde fondsen


Er zijn geen aandelen gerelateerd aan dit item.